App comparison

Add up to 4 apps below to see how they compare. You can also use the "Compare" buttons while browsing.

RingByName Logo

RingByName

4.8
(44)

Write a review

VoIP solution to streamline client communication

learn more

(6)

RingByName Features

Features Summary

Functionality

4.8

/5

44

Total features

69

8 categories

RingByName features

API
Access Controls/Permissions
Activity Dashboard
Activity Tracking
Alerts/Notifications
Archiving & Retention
Auto-Dialer
Automated Attendant

Common features of Telephony software

API
Activity Dashboard
Activity Tracking
Auto-Dialer
Automatic Call Distribution
CRM
Call Center Management
Call Disposition

Price starts from

ic-pricetag

No pricing info

Pricing options
Free plan
Subscription
Free trial

Screenshots

Contenders comparison

Functionality

4.8

/5

44

Price starts from

ic-pricetag

No pricing info

learn more

Total Features

69

Unique features

  • Automated Attendant

  • Knowledge Base Management

  • Call Scripting

  • Real Time Analytics

Functionality

4.5

/5

13.3K

Price starts from

14.99

/user

Per month

learn more

Total Features

84

Features in Common

19

Unique features

  • Audience Engagement

  • File Management

  • Customizable Templates

  • Real Time Editing

Functionality

4.4

/5

9.9K

Price starts from

14

/user

Per month

visit website

Total Features

109

Features in Common

24

Unique features

  • Agenda Management

  • Auto Framing

  • Meeting Room Booking

  • Presentation Tools

Common RingByName comparisons

RingByName logo
GoTo Connect logo
RingByNamevsGoTo Connect
RingByName logo
OpenPhone logo
RingByNamevsOpenPhone

Reviewers who mentioned features said:

SA
AvatarImg

Stephan A.

Religious Institutions, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend8/10

Share this review:

New Customer

Reviewed a year ago

Initially implementation and contracting were difficult. The contracted services details were not fully explained, although how my entire operation was set up was fully explained. To date, i still have outstanding items, although i am fully ported. The VoIP service seems fine. it is the functionality i losdt on each of my phones that will need to be reprogrammed. I am not certain if this is done by me on each phone or if the software can do it. I am investigating this as we speak. I need to reiterate that [SENSITIVE CONTENT] is Awesome and seems to be going above and beyond to ensure we are satisfied. He really needs to be recognized. I will be checking in to see if he was.

Pros

RBN has been an excellent implementation partner with reasonable costs associated. The tech support/ implementation experts were awesome. [SENSITIVE CONTENT] was the primary contact. The guy is a SUPERSTAR@!!!! He was knowledgeable, patient, solutions based, great communicator, able to seek resources when challenges occurred and most importantly, set clear expectations and delivered on every expectation. He also, as part of that, kept in constant communication; allowing me to not have to call in or chase anyone for assistance or details.

Cons

So far, I need to learn more about the app and the ancillary app for cell phone usage. I also need to reprogram the features on my phone, not to my knowledge able to be performed via the admin dashboard.

Vendor response

Stephan, Thank you for your review! We endeavor to keep improving our overall services and focusing on the ease of use which we know to be very important for customer like you. Best, KL

BG
AvatarImg

Brian G.

Insurance, 1-10 employees

Used daily for 6-12 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend4/10

Share this review:

Room for Improvement

Reviewed a year ago

Overall customer service has been great they have devoted a lot of time to a couple of major issues within the office since we went on line and have resolved most of the problem. We are currently having delay issues with call conversations and they have been trying to resolved. They have not been able to pin point the issue yet and moving phones to plug directly into our router to test is not a feasible option.

Pros

It has several very good features but unfortunately have not had the opportunity to test out any of the additional features yet with our office or are feature our office just wont benefit from.

Cons

the lack of easy capability with our previous Polycom phones. We had to purchase Yealink phones to work with the software and new platform. We would have preferred keeping our Polycom phones as they are easier to manage than the Yealinks. Plus several people have headsets that we purchased the addition adapters to help them work with the yealink phones but have been unsuccessful in getting them to work good.

Vendor response

Brain, We are sorry to hear that you are experiencing delayed audio and issues with Yealink phones. We are going to review the cases and get back with you. As for ease of use and features we have added a few very useful features such as SMS, Chat and Meet into the RingByName OX web application.. Please give them a try and let us know if they help you communicate better with your team and customers. We like to make sure that you are happy with our service and so continue reach out to us so that we can improve. Thank you Kooi Lim CEO of RingByName

AC
AvatarImg

Ann C.

Human Resources, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend8/10

Share this review:

VoIP

Reviewed 10 months ago

Support has been helpful over the years. Our company is small and we are not tech savvy so we have relied on RingByName support team to assist.

Pros

Follow me communication is great. Easy to direct calls.

Cons

Set up - but probably the same with all new software. The hard phones connected to the VoIP system have not worked great. Better to have calls forwarded to mobile phone.

Vendor response

Dear Ann, We are sorry to hear you have some challenges with your hard phones. I will have a technician call you to understand and fix the issue. Many a times, issues of hard phone not working properly is due to networking, Internet or firewall and most if not all the time, it can be fixed. Thank you for your feedback.which we value a lot! Best, KL

IS
AvatarImg

Ismaray S.

Insurance, self-employed

Used daily for 6-12 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Technical support

Reviewed 7 months ago

Great

Pros

The technical support I receive from [SENSITIVE CONTENT] was superb, he went above and beyond to assist me setting up a new device even though it was purchased from another source to use under the service I have with ring by name , He was excellent as well as all the team ever time I called in for help I feel special bc they always do their best to solve any issues or educated me on how to use the system

Cons

Everything works fine with me , I just hoped I would have known better about the phone I choose for the desktop bc is ok but I’m not happy with the features , too basic

Vendor response

Ismaray. Thank you for your great review of our service! Regarding the phone that you brought over from your previous service provider, we have a trade in program that you may consider. We partner with Yealink and Poly, but our clients usually go with Yealink. Please contact our customer service if you decide to do so, Thank you KL

TH
AvatarImg

Thomas H.

Retail, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend7/10

Share this review:

Great phone system for small biz

Reviewed 10 months ago
Pros

I like being able to manage menus easily and edit routing.

Cons

Inability to add a mobile number as a routing feature. I.e. dial 1 for x and it just transfers to An external number without having to purchase another user.

Vendor response

Thomas, Thank you for your kind review. I will forward your concern about not being able to add a number for routing. As for value, we are always adding additional features such as free video conferencing and chat, and providing advance analytics in order for you to know more about your company's communication activities. Best, KL

MV
AvatarImg

Mike V.

Education Management, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Dependable, and consistent with good phone support

Reviewed 10 months ago

We have been with Ringbyname for many years and hope to be for many more.

Pros

It's easy to use and visually appealing.

Cons

I like everything. It has added everything we need over the years, including texting, voice mail, call records, and a menu to change our outgoing caller id to any of our phone numbers.

Vendor response

Thank you Mike! We aim to continue to add new features and maintaining our top level support. Our goal is to help your company succeed!

HM
AvatarImg

Humberto M.

Education Management, 51-200 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Best Phone Company I have dealt with

Reviewed a year ago

I have been impressed with the RingByName software and also with the staff at RingByName. To me customer service is as important as the software. RingByName has always been there when we have needed them, proactive and also to make it clear, usually when we call is because we want to change something or do something outside the normal scope of use and RingByName always comes through.

Pros

The ease of use and reliability of the system has made it a breeze to manage the system. We run a school and had the system running during the 2020-2021 school year and we were able to do so much with the system and all our staff working from home.

Cons

I have not found anything to complain about, can the system improve? Yes, there is always room for improvement and RingByName is always coming out with new and improved services for their system.

Vendor response

Humberto, Thank you for your great review! Our culture is customer experience first and everything else second. We understand that the proper functioning of our service that we provide and the proper support is what we should deliver, regardless of what the client issue is. Please do let us know if there are any features that will help your organization even more. Thank you Kooi Lim RingByName.com

SF
AvatarImg

Sam F.

Logistics and Supply Chain, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend9/10

Share this review:

Incredible Customer Support

Reviewed 9 months ago

While the call quality wasn't always that good, what had me stick with RBN for about a decade was their incredible customer service. Their team was always very prompt and caring to rectify any issues. They were also very patient to troubleshoot things and always followed up when things were fixed. Their customer support is the best I've yet to experience

Pros

We loved the call recording feature. It was fairly easy to use. Sometimes the features (transfer to agent) wouldn't work smoothly.

Cons

The call quality wasn't all that great. We used Zoiper app. It was often laggy or hard to hear the customer and vice versa, but for the price point, it was bearable

Vendor response

Dear Sam, Thank you for your honest review. We are concern about the voice quality issue in your Zoiper VoIP application which we will investigate. The good news is that in about 2 months, we will be rolling out our RingByName softphone for mobile and desktop. Best, KL

JO
AvatarImg

Jorge O.

Business Supplies and Equipment, 1-10 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Great company to work with!

Reviewed a year ago

The overall experience has been awesome. Working with a company like this makes you feel like they genuine care about your well being as a company. The strive to make sure all your answers were satisfactory taken care of. If they don't know an answer they admit it. They mostly know how to fix current issues. I love the fact that they are a team and bring everyone if necessary to fix something.

Pros

The simplicity of the interface makes the experience easier. I can access the interface from and iPhone or iPad from the customer site. This type of convenience is often overlooked. The customer service is the main reason we are partnered with RingByName. 99% same day response makes us feel our calls are important to them.

Cons

There could be some confusion as where to set-up parameters for users. (ex. hours, voicemail,etc.) Are they part of a department? If so the department takes over before the user. I think its more of a training thing.

Vendor response

Jorge, Thank you for your great review and your feedback on users administration. We treasure feedback from all our clients and will continue to work diligently to make our interface better. Kooi Lim RingByName.com

SB
AvatarImg

Sergio B.

Logistics and Supply Chain, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Powerful business tools

Reviewed a year ago
Pros

As an international company, RingByName helps us to have several landing numbers in different countries, which allows us to personalize the auto-attendant individually in each country, which provides mobility to our team been in contact with our customers.

Cons

I wish to have integration with MS Teams.

Vendor response

Hello Sergio, Thank you for your review. Yes, we provide local numbers in 10s of 1000s of localities in 150 countries. About MS Team, we are currently working with Microsoft to become a Operator Connect and Direct Routes. Thank you for asking. Kooi Lim CEO

RS
AvatarImg

Ralph S.

Transportation/Trucking/Railroad, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Spectacular product with GREAT value

Reviewed a year ago

The product has improved significantly over time. They are MUCH more than a telephone provider. I am VERY pleased with our system.

Pros

CRM is fantastic, TEXT program is GREAT for business follow up

Cons

I am please with the software and have no complaints

Vendor response

Ralph, Thank you for your great review of our RingByName UCaaS system with integrated CRM! We are pleased to know that you are able to use it even more during these challenging times. Best, Kooi Lim CEO

rf
AvatarImg

reinier f.

Sporting Goods, 11-50 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Reliable company. Excellent technical service.

Reviewed a year ago

We have been using it for more than 1 year, it is our main work tool, very reliable, easy to use. The technical service is excellent 24/7.

Pros

It is easy to use, we can control all the call and it is a product with high quality overall. Very reliable software.

Cons

I like everything about this software. A minor details in the CRM tools but nothing important.

Vendor response

Reinier, Every detail is important to us. Please let us know what we can improve on in our built-in CRM. Your account manager will be reaching out to you about it. Thank you! Kooi Lim RingByName.com

PH
AvatarImg

Philip H.

Real Estate, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend7/10

Share this review:

Phil

Reviewed 10 months ago

Good

Pros

Call Forwarding portion. Do t know anything about the dialer

Cons

I can’t easily take calls from office and can’t forward calls to other agents. Don’t like the time it takes to accept forwarded call.

Vendor response

Dear Philip, Thank you for giving us an honest opinion. We will reach out to you to know more about the experience you are having. Best, R!

BS
AvatarImg

Brad S.

Building Materials, 1-10 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Excellence Customer Service

Reviewed 5 months ago

Every time we have called Customer Service we have always been able to solve our problem quickly due to very efficient representatives. Today, Junior was extremely patient with us as we navigated through changing our voice mail.

Pros

Many options to use with in the software. Very helpful customer service.

Cons

We don't have anything we don't like about this software

Vendor response

Brad, Thank you for your great review of our service. We intend to continue to provide excellent service to you and all our other clients..

NA
AvatarImg

Natalie A.

Restaurants, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend8/10

Share this review:

Experience

Reviewed 10 months ago

Overall great experience

Pros

n/a. account management. caller ID. assignment of users.

Cons

n/a. the app is challenging to use remote, so I login using laptop

Vendor response

Natalie, Thank you for your great review. We are working on improving the RingByName mobile application and welcome your feedback very much.

KB
AvatarImg

Kenneth B.

Real Estate, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Top Rated - Used for about 7+ years

Reviewed 10 months ago
Pros

I have been using this system for over 7 years and anytime there was an issue, support was quick to resolve.

Cons

Nothing at this time - satisfied with the system.

Vendor response

Dear Kenneth, Thank you for your review. We are happy to know that we are useful for your business. Best, KL

CN
AvatarImg

Claudia N.

Civil Engineering, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend9/10

Share this review:

Great Product for multilingual companies

Reviewed a year ago

The employees are great and the service is stellar, we see that the company is growing and trying to improve the extent and the details of the service provided.

Pros

I like the most is the flexibility on the recordings via readers or pre-recorded for prompts or voice mails. Reporting is good but it could be improved.

Cons

Too many areas that need to be looked at on the admin portal in order to get something done, it could be simpler.

Vendor response

Dear Claudia, Thank you for your review. We appreciate your feedback. We will continue to make our UI better. Thank you Kooi Lim

LA
AvatarImg

Lenin A.

Information Services, 1-10 employees

Used daily for less than 6 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend1/10

Share this review:

Not what I expected

Reviewed 8 months ago

Not good.

Pros

Don´t know.

Cons

There are dummy rings that sound when the user places a call, which disturbs me. When I attempt to make a call, sometimes the call connect, sometimes don´t. If I call again the number that previously can´t connect, maybe it does connect. There´s something weird, with the system. I don´t know.

Vendor response

Dear Lenin, We investigated the issue you had mentioned but could not find any trouble ticket among tickets that you had opened. We do know that bad audio issues can for sure be cause that. We will be glad to look into it if you can give us an example. Thank you R!