This is your compare tray

Apps you want to compare will be listed here. Launch a head to head comparison at any time.

Planning Pod

Event management and venue management software platform

see alternatives

Planning Pod Pricing, Features, Reviews and Alternatives

Planning Pod product overview

Price starts from

$

19

/momonth

What is Planning Pod?

Planning Pod is a cloud-based event planning and management software for professional event planners, businesses of any size, schools and universities, nonprofits, wedding and party planners, and event venues. With the aim of providing an all-in-one event management solution, Planning Pod facilitates scheduling, budgeting, attendee tracking, promotion, collaboration, lead management, and more.

Key benefits of using Planning Pod

  • Collect paid or free registrations online by creating a customized registration form with ticket options, prices, custom questions, and more, and manage attendees in one centralized guest list which includes contact details, meal choices, and more for each guest.

  • Create a customized, branded event website to attract event attendees and add images, videos, text, maps, event schedules, and other key information, and integrate with the registration module to facilitate attendee sign up directly from the website or through social media pages.

  • Manage ticketing, invoicing, and payment processing within Planning Pod with the tools to create custom invoices, bill vendors, process credit card payments, track payments for each invoice, prepare contracts and confirm them with e-signatures, and more.

  • Use the Planning Pod built-in customizable templates for common documents such as floor plans, to-do lists, budgets, itineraries, invoices, proposals, and more, or create custom templates for future use.

  • Integrate with third party applications including Salesforce, Google Docs, Gmail, Dropbox, MailChimp, Constant Contact, and more to share files, manage clients, promote events, and streamline important business data for reporting purposes.
  • Typical customers

    Freelancers
    Small businesses
    Mid size businesses
    Large enterprises

    Platforms supported

    Web
    Android
    iPhone/iPad

    Support options

    Email/Help Desk
    Phone Support
    Knowledge Base
    Chat
    FAQs/Forum

    Training options

    Webinars
    Live Online
    Documentation

    Planning Pod pricing information

    Value for money

    4.4

    /5

    26

    Price starts from

    $

    19

    /momonth

    Pricing options

    Free plan
    Subscription
    Free trial
    Pricing range

    Value for money contenders

    Planning Pod features

    Functionality

    4.0

    /5

    26
    Total Features73 4 categories

    Most valued features by users

    Reporting/Analytics
    Data Import/Export
    Customer Database
    Customizable Templates
    CRM
    Calendar Management
    Surveys & Feedback
    Sponsorship Management

    Functionality contenders

    Planning Pod users reviews

    Overall rating

    4.4

    /5

    26

    Positive reviews

    88%

    Write a review
    Rating breakdown
    • Value for money
    • Ease of use
    • Features
    • Customer support
    • Likelihood to recommend8.78/10
    Rating distribution

    5

    4

    3

    2

    1

    13

    10

    3

    0

    0

    Pros
    I really love how everything was in a single place. If your looking for a good, reliable wedding planning software, this is the one to choose.

    HB

    Hillary B.

    The ability to organize items into different parts for the events (invoices, contacts, contracts) yet have them all interconnected and retrievable is superb.

    AR

    Anonymous Reviewer

    As a florist who specializes in weddings, this software actually offered more than I needed, but I would highly recommend it to any event planners in need of outstanding planning software.

    hl

    heather l.

    Cons
    Flexibility of PDF reports, on-screen reports, and customization. Also the calendar sync does not work properly, which makes it useless for scheduling appointments.

    Heather C.

    The budget update is terrible. Not user friendly at all and is very confusing for me and my clients to see categories and line items.

    TS

    Taylor S.

    It is frustrating that you can't link the invoices to the budget.

    Leah W.

    Overall rating contenders

    Overall Rating
    • Value for money
    • Ease of use
    • Features
    • Customer support
    • Likelihood to recommend10/10

    Share this review:

    I run my business with Planning Pod

    Reviewed 4 years ago

    Professional invoicing and contracts w/ online signatures, floor plans, generate to-do templates for each event I plan/design that sends reminders to my clients, database for vendors/contacts

    Pros

    This app is iPad, Android and laptop friendly, so I can easily access information anywhere with whichever device I happen to be using.

    Cons

    No cons were added to this review

    Vendor response

    Thanks for your feedback, Nicole!

    Overall Rating
    • Value for money
    • Ease of use
    • Features
    • Customer support
    • Likelihood to recommend9/10

    Share this review:

    Good, easy-to-use and practical planning tool

    Reviewed 4 years ago

    I use it to mostly manage my client's budget and timelines. There are many other features that I don't regularly use because I use other tools or processes, but it works well for those items and I'm on it frequently.

    Pros

    I like that the owners are always trying to make upgrades to the software and they seem to genuinely listen to customer feedback on what we want to see. It's well priced and easy to use.

    Cons

    The wedding websites available to the clients aren't up to par with what is available in the industry. Same with the floor plan tool. It would be wonderful to only have to use one platform, but at the same time, it's priced appropriately that the tools you receive are good / on point with what you are paying for.

    Vendor response

    Thanks for your review. We are currently collecting feedback on our Floorplans tool with plans to make major updates to it in 2018, so please let us know if you have any specific features you would like to see enhanced. We also recently added an Inspiration/Vision Board tool for collaborating visually with team members and clients. As for the event webpage tool, it is focused more on RSVP/registration collection, which is why it may not have the design capabilities of other tools like Wix. But I appreciate the feedback and we will be making updates to that tool later in 2018.

    Overall Rating
    • Value for money
    • Ease of use
    • Features
    • Customer support

    Share this review:

    Some of the features are a little clunky (budget update was not a good change, contract templates)

    Reviewed 4 years ago
    Pros

    Allows me to organize myself. I really like the itinerary feature and the invoicing feature. I liked the old budget tool a lot.

    Cons

    The budget update is terrible. Not user friendly at all and is very confusing for me and my clients to see categories and line items. Frequently get red "caution" symbol- not always reliably saving when changes are made. Mobile is clunky.

    Vendor response

    Thanks for the feedback, Taylor. I'm sorry you are not happy with our recent updates to our Budgeting tool. We based our updates on comprehensive feedback we have collected from our users over the last 18 months. However, if you want to let me know what about the tools isn't working for you, I would happy to see if there's a solution to your issue. As for the red "saving" symbol, often that has to do with an intermittent Internet connection or a Web browser issue, but I would be happy to look into that for you. We also recently updated our mobile version to be a more fluid experience, so hopefully you find that more to your liking.

    Overall Rating
    • Value for money
    • Ease of use
    • Features
    • Customer support
    • Likelihood to recommend9/10

    Share this review:

    I use PP to keep all my weddings in one place. It's an efficient tool to use in tracking my clients

    Reviewed 4 years ago

    My client info was everywhere, some in Google docs, some in excel...just everywhere. Now everything is in one place which has helped me organize and be a little more efficient.

    Pros

    The timeline feature and the ability to customize a few things. I enjoy the fact that my clients can collaborate with me on their events and manage their task lists on their own. The planning pod team is very responsive to ideas from its users and that is a huge plys.

    Cons

    It's easy for event planning use, but for weddings it has many features I don't use, such as ticket sales etc. It had also been nice to manage basic tasks specific to daily follow up on clients through the client contact area. I don't necessarily like that I have to utilize a task lust within the event to set a task if that makes sense. I want to go to one area that has all my clients in it, set my follow up tasks at one time for each client and then get an email reminder to do it.

    Vendor response

    Thanks for your feedback, Donna. You can add/view/manage tasks via the Calendar tool also if you don't want to manage them inside each event. We will be adding workflows in Q2 2018 so you can more easily set follow-ups and reminders for anything in your account.

    Overall Rating
    • Value for money
    • Ease of use
    • Features
    • Customer support

    Share this review:

    Best value for the most features

    Reviewed 4 years ago
    Pros

    Clean layout, easy to navigate. My staff likes it, but my clients will not use the features available to them because it is too confusing/complicated. Compared to other similar programs, I feel it has the most to offer for my staff's needs.

    Cons

    Flexibility of PDF reports, on-screen reports, and customization. Also the calendar sync does not work properly, which makes it useless for scheduling appointments.

    Vendor response

    Thanks for your feedback, Heather. We do offer quite a few tools for all the aspects of managing events, but you can always limit the tools your clients see so that it's not so overwhelming for them. Also, we have recently enhanced all our PDF reports and dashboards. And I checked the electronic calendar syncing feature in your account and it is working fine now, so please let us know if you still have an issue with it.

    Planning Pod FAQs and common questions

    Planning Pod has the following pricing plans:
    Starting from: $19.00/month
    Pricing model: Subscription
    Free Trial: Available


    Planning Pod has the following typical customers:
    Freelancers, Large Enterprises, Mid Size Business, Non Profit, Public Administrations, Small Business


    Planning Pod supports the following languages:
    English


    No, Planning Pod does not have an API available.


    Planning Pod integrates with the following applications:
    Constant Contact, Dropbox Business, Zapier, QuickBooks Online Advanced, Google Docs, Gmail, Salesforce Sales Cloud, Slack, VerticalResponse, Mailchimp, Xero


    Planning Pod offers the following support options:
    Email/Help Desk, Phone Support, Knowledge Base, Chat, FAQs/Forum

    Related categories