App comparison

Add up to 4 apps below to see how they compare. You can also use the "Compare" buttons while browsing.

7shifts Logo

Simplifying team management, one shift at a time.

(35)

GetApp offers objective, independent research and verified user reviews. We may earn a referral fee when you visit a vendor through our links. Learn more

7shifts Reviews

Overall rating

4.7

/5

1.1K

Rating criteria

  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend8.95/10

Reviews by rating

Suggested alternatives

when-i-work
connecteam
nowsta

Pros and cons

It definitely does a nice job of allowing everyone to communicate on a single platform. Very user friendly and the features are great.
I love how intuitive it is, I love that it is free for under 10 employees, I think everyone who has to do scheduling for any size of company or any industry should use this software.
I love how easy everything is to use. I love being notified when my schedule has been posted and as someone who used to make the schedule each week, making and publishing schedules is easy as well.
The only flaw in the software I have found is that I sometimes have trouble accessing the app from my phone.
The absolute worst part about this software has to do with the roles that employees can be assigned: there is no "training" option under the roles that I created.
Also, the wage predictions are hit or miss. I also only get half of the notifications I should, and sometimes that app refuses to post pictures to the log.
Filter reviews by

Overall rating


Company size


Industry


Time used


1,169 reviews

Recommended

RK
AvatarImg

Ryan K.

director of operations

Food & Beverages, 51-200 employees

Review source

Overall Rating

7Shifts Review: 7Shifts Leads to Success

Reviewed 2 months ago

Vendor response

Thank you so much for taking the time for this video review Ryan! We greatly appreciate customer feedback. With any feedback you'd like to share further, feel free to pass it along to reviews@7shifts.com and they can help you.

AB
AvatarImg

Allie B.

Manager owner

Restaurants, 51-200 employees

Review source

Overall Rating

7Shifts Review: Best Scheduling Software Out There.

Reviewed 13 days ago

Transcript

Allie B.: Hi. My name is Allie and I am manager and owner of my family's pizza restaurants. We have five...

Vendor response

Thank you for taking the time to share your experience with 7shifts! We greatly appreciate customer feedback. With any feedback you'd like to share further, feel free to pass it along to reviews@7shifts.com.

AvatarImg
AvatarImg

heather m.

Restaurants, 51-200 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

7shifts, not just for scheduling

Reviewed 5 years ago

I have found that using 7shifts significantly decreases the number of errors surrounding scheduling and requested time off which is priceless in a labor market like this. furthermore, the time and energy spent on writing the schedule is much lower than when we used a homemade spreadsheet.

Pros

7shifts makes scheduling easy with a copy to next week feature that allows scheduler to mimic previous weeks schedules. the repeating schedule feature makes scheduling kinder - allowing staff to set a weekly schedule of availability. the chat and announcements feature lets communication flow without messier emails and texts. the app-based time off submissions really simplify and streamline a formerly archaic system that was easy to screw up with paper notes, emails, calendars, notebooks. the shift pool empowers staff to make last minute changes to their schedules or pick up extra work.

Cons

there's a lot of neat features that you have to pay extra for like an events calendar and labor to sales based scheduling.

Vendor response

Amazing! Thanks so much for the review Heather. We are happy to hear that 7shifts is proving beneficial to your team at State Park, especially in a tight labor market. Please do not hesitate to reach out if there is ever anything we can do to help support you or your team.

KK
AvatarImg

Keith K.

Restaurants, 201-500 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Love 7Shifts!

Reviewed 5 years ago

From the beginning over 5 years ago to today, the entire team at 7Shifts has been great to work with and are very accomodating to my requests for further functionality.

Pros

I like that I the functionality of the app and online. It is easy to access and use. The app is free and this makes a big difference with our hourly team members.

Cons

I wish the reporting was more robust. Sometimes I need more data than the reporting is capable of pullin gin.

Vendor response

Thanks for the review Keith! We are thrilled to have the opportunity to work with you and the rest of your team at Kaldi's every day, and we look forward to building what you need for years to come. Cheers!

MW
AvatarImg

Matthew W.

Hospitality, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend1/10

Share this review:

7Shifts went to a great platform for a good price to completely unusable and shockingly overpriced.

Reviewed 7 years ago

This software previously helped us save time and implement clear communication. It now is unusable and has little to no benefit.

Pros

7Shifts has a clean website that is easy to use when it is up. The best thing about the software was how it worked before they updated the system to be unusable and increased their prices by almost 600%.

Cons

7Shifts' new tools are not thoughtful and don't work with other systems. They have overhauled their system and the new system consistently has issues that make the website and apps unusable. Additionally, the regular system crashes come as 7shifts went from a very reasonable a month depending on the size of your business, to $57 for what we were paying a month for previously. Poor support along with a "Sorry! You are SOL" way of doing business makes 7Shifts a must avoid. Every update from 7Shifts has also included problem after problem. While the system to sign up for their service never goes down, the apps and website are now regularly unusable.

AD
AvatarImg

Allison D.

Food & Beverages, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend8/10

Share this review:

A good product with room for improvement

Reviewed 3 months ago
Pros

The scheduling portion is pretty easy. I like that I can copy from one week to the other, and that I can get a "warning" if someone has asked for time off or is not available. The newer on-boarding package features are really helpful. I like that we can add time off policies. The announcement feature is nice and I like and that it has read receipts. There are quite a few features to 7shifts, and I don't even use all of them, but it's nice to know they are there. Overall, 7 Shifts helps me to keep organized and streamline my processes. It saves me a lot of time!

Cons

I like to print off the time off calendar so my staff can see who has time off, but it is not currently printer friendly. I have to take a screen shot of the page, then crop it and print. I wish the calendar could be downloaded as a PDF. We often have glitchy issues with the 7shifts app. For instance, I never get notified of time off requests, even though I have push notifications and email turned...

Vendor response

Thank you for taking the time to share your positive experience with 7shifts! We love hearing about how 7shifts has positively impacted your restaurant. If there is ever anything we can help with, our team is here for you. Feel free to reach out to support@7shifts.com for any extra feedback or questions.

CS
AvatarImg

Chef Steven P.

Hospitality, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Life with 7Shifts is all about the right communication with staff and managers

Reviewed 5 years ago

I have two other software suites that offer what 7shifts does included in the price, 2 other software suites and I still would rather use 7shifts because of how awesome it is. My 50k POS bundle and my staff management suite both offer this, and I could save the cost of 7shifts per year - but heck no.

Pros

- Very Short Learning Curve - The App is very stable and accurate - Our staff enjoy using the app and don't see it as a burden, but a convenience - With our package, the app is feature-rich without bloat. - Developers listen to the community and add value as often as possible.

Cons

As with any software development, some features that would be useful for you may take time if they are more niche use cases.

Vendor response

Wow! Thanks for the amazing review Steven. I shared your review with the rest of our team, and it made our day to hear that 7shifts has provided you and your team with so much value. Knowing that you have chosen 7shifts over other tools you have available to you is a high honour and is what drives us to keep developing our products for restaurateurs like yourself. Please let us know how we can continue to raise the bar for you and make 7shifts an integral part of your operations.

GC
AvatarImg

Gerad C.

Hospitality, 11-50 employees

Used daily for 6-12 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

A Huge Lifesaver for Our 250-Seat Restaurant

Reviewed 5 years ago

I really love the 7shifts people. They are passionate about what they're doing, super engaged with customers and always working to make us happy. They are a tech company that is really keeping the customer's needs in mind and working to make our lives better/easier. At this point I couldn't fathom losing the 7shifts toolkit at Prairie Dog Brewing.

Pros

7shifts is really geared toward restaurant shift/labour management and communications, whereas so many of the other scheduling softwares out there try to fit the general case and don't handle the high-paced, dynamic nature of restaurant staffing nearly as well. From our perspective, 7shifts literally cuts down 5-10 hours a week of admin time, while also providing us a convenient, central location for...

Cons

I wish we could get the Machine Learning auto-scheduler feature at "The Works" package level, even as a priced add-on. Currently the only way to get it is to sign up for a massively more expensive package that is really designed for franchise chains with many locations to handle. We have just one location, but really want the auto-scheduler (it's absolutely brilliant). I love the 7shifts web API and...

Vendor response

Wow! Thanks so much for this amazing, detailed review Gerad. Our entire team really values your feedback and are thrilled to have the opportunity to work with you and your staff every day. We are working tirelessly to ensure that we are THE best labor management solutions for restaurants, so validation from our amazing users like yourself really drives home that we are on the right path. Also, thanks so much for the feedback on our Auto-Scheduler we are actively working on providing this functionality to more users like yourself and look forward to showing you what we are working on soon. Cheers!

CR
AvatarImg

Chris R.

Restaurants, 51-200 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Stacked and Folded Social House Review of 7Shifts

Reviewed 3 years ago

Overall it is a solid product, very happy with it!! I feel it blows Hot Schedules out of the water!!

Pros

Ease of use, lay out, certain reports. Ease for staff to communicate and input their availability and time off requests. It is user friendly on the front end.

Cons

Better labor forecasting, actual v forecasted, Day part labor separation ( lunch v dinner) and real-time labor v forecasted v last week ( or last quarter or last year). Being able to break down the sales by day part along with labor would be fantastic. Also the "optimal labor" tool is pretty weak and the graph used is not helpful. Tip pooling or tip reporting enhancements. I have three cashiers on, having them the program able to split up the group tips by hours worked on that shift.

Vendor response

Thanks for the review Chris!

SM
AvatarImg

Stephanie M.

Wine and Spirits, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Exactly what we were looking for

Reviewed 3 years ago

Support is phenomenal, and I find the program very user friendly. It was exactly what we were looking for.

Pros

It was critical for us to find software that would track each employee's unique schedule availability and limitations, and allow each other to automatically see the shift pool. It has reduced headaches and made team communications about the schedule virtually seamless.

Cons

We are missing the ability to see which manager makes what changes to already published schedules - it would be nice to have a "versions" page to see who made what switches. We would also like a bit more robust availability planning capability. Some of our staff can only work seasonally, others who work every other weekend - it would be nice to be able to set this up.

Vendor response

Wow, thank you so much for the detailed review Stephanie! I sent this to a few members of our team and all of them were blown away by your feedback. We really appreciate it. To your feedback regarding which managers make changes to the schedule, you have the ability to see some of this in the Audit Log which you have access to in your account. You can learn more about it here: https://support.7shifts.com/article/256-activity-log However, we our team agrees that this probably won't satisfy exactly what you are looking for, so we add added it to our development backlog to consider. Thanks again for your feedback and congratulations on all the success you are having with 7shifts!

BS
AvatarImg

Brian S.

Restaurants, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend8/10

Share this review:

7Shifts review

Reviewed 2 years ago

Very positive. The software is intuitive and easy to teach others. Plenty of functionality

Pros

Ability to easily upload a new employee, set their parameters, and schedule them. Ability to message and communicate with staff easily. Ability to create labor projections and review vs actual.

Cons

Inability to stack and sort employee shifts on a given day.

SP
AvatarImg

Sarah P.

Restaurants, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend9/10

Share this review:

Longtime user

Reviewed 4 years ago

Absolutely great! If you have any issues they help you out right away. Plus they are always evolving and take their customers suggestions and implement them.

Pros

Very easy to use. Lots of integration options and they are continually adding more. Easy for staff to use!

Cons

Not everything you need to do is on the mobile app or sometimes hard to find.

Vendor response

Thanks for the kind words Sarah! We are humbled by your feedback, and happy to hear you have found a lot of value in our platform once you made the switch from Hot Schedules. Keep an eye out for even more great functionality being added soon. Also, I'm going to have a member of our mobile team reach out to you in order to hear about your ideas for improving our mobile apps to better suit you.

AW
AvatarImg

Allison W.

Food & Beverages, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend6/10

Share this review:

Still learning the ropes, but seems decent

Reviewed 2 years ago
Pros

We're interested in this app for the optimal labor scheduling feature. Unfortunately, we haven't yet used it long enough for this feature to work for us. Being able to manually add projected sales to the schedule to see the estimated labor % as you prepare the schedule is helpful. The reports seem easy to read. The helpdesk has been responsive so far.

Cons

The cost of the second highest tier plan is the same as the highest tier plan on our previous software. I don't know if this is a good value yet since we haven't been using it long enough to access all the features we need. I'm hoping the longer we use it, the better it will get. So far, myself and my team are still struggling to understand and find everything we need.

Vendor response

Thanks for the review Allison! We are confident that our optimal labor tool is going to be a game-changer for your restaurant and our team is here to support your.

SS
AvatarImg

Shannon S.

Restaurants, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend9/10

Share this review:

Great product, and the price is so affordable

Reviewed a year ago

The best piece to me was taking scheduling, time off requests, availability, and budgeting and putting them into a single piece of software.

Pros

I loved getting to a digital schedule that I could easily push notifcations to my employees. It really streamlined the schedule process for my business and allowed me to simplify several processes into one.

Cons

I was very happy with the software, however the only thing that made me switch was to get as many things under a single software suite as possible. We now use square for POS, scheduling, time tracking, payroll management, etc.

BK
AvatarImg

Brandon K.

Restaurants, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Whole team loves it! Super easy to use

Reviewed 4 years ago

I'm a super fan! They even sent us a sweet box of swag! Even before that we fell in love with the software. The number one thing though is how easy it is to use.

Pros

Incredibly simple to set up and begin using. Team loves the autonomous features that give them control off requesting shifts and time off. Management loves how easy it to publish weekly schedules. My favorite features are the reporting and labor budgeting tools.

Cons

I wished I would have deployed it sooner

Vendor response

Thanks so much for the review, Brandon! A lot of time and attention goes into designing 7shifts to give our restaurant clients a great experienceso we're glad you're experiencing that at Acorn Grill! Happy scheduling :)

KC
AvatarImg

Kayla C.

Restaurants, 11-50 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

7Shifts Review - Kayla Cunningham

Reviewed 4 years ago

Overall I have had a good experience with 7shifts. I have used several other employee databases and this application seems to work the quickest without error. I would recommend this to anyone looking for something similar.

Pros

It's simplistic and easy for users to clock in, monitor their earnings, and communicate with other coworkers. I can use the pin pad to clock in right when I get to work or I have the option to manually write in my hours each of the week.

Cons

Entering in my hourly work on a daily basis can be tedious, but I wouldn't say I dislike it.

Vendor response

Thanks so much for the review Kayla!

AH
AvatarImg

Ally H.

Hospitality, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Great Value and Customer Service for the price!

Reviewed 3 years ago

Customer Service has always been great, They have promptly answered questions and even make changes to my account. They also send lots of how to's and what has changed messages and emails, which are very helpful.

Pros

I like the ability to schedule, edit and communicate on the go!

Cons

Sometimes there are glitches with the app, such as....a staff member being scheduled once, but appears twice on the schedule for the same day.

Vendor response

Thanks for the review Ally! We love hearing that our customer service team has provided you with a terrific experience.

AP
AvatarImg

Ann P.

Hospital & Health Care, 51-200 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Literally changed my life

Reviewed 5 years ago

7 Shifts helped reduce the stress on mangers who do the scheduling. Literally I would not make it out of the parking lot and I would start getting messages from staff about trading shifts , wanting time off etc. They can do most of this on the app. I do not have to carry a paper schedule with me everywhere I go. I do not have 3 or 4 copies of the schedule and all saying different things as they have not all been updated. It is all on my phone . I do not know if i can change the schedule from my phone . If you can I do not know how. Sometimes there are changes when I am out of the office that we cannot do on the app. I do take notes on this and update the schedule when I get to my computer. Not a big deal

Pros

How easy it is to use. It solved many of our scheduling issues. Staff resolve many of the trades etc among themselves. The schedule is always up to-date. The schedule is always available on my phone. I can approve changes etc when I am not on site and the schedule is updated and everyone knows what is going on.

Cons

Sometimes the updates have caused some glitches. They are quickly resolved once 7 shifts is made aware. Because we are not a restaurant some of the features on it we do not need and show up all the time. It would be nice if there was a version without earnings profits etc. as we do not need all of that. We are a residential housing program for persons with disabilities and other then that it works really well for us. the staff really like the freedom they have as well with the app.

Vendor response

Thanks for the review Ann. We love hearing that 7shifts has changed your life for the better and alleviated many of the scheduling headaches that you used to experience. Cheers!

TM
AvatarImg

Tory M.

Restaurants, 51-200 employees

Used daily for 6-12 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Lots of Bang for the Buck!

Reviewed 7 years ago

7Shifts has been a tremendous timesaver! We used to spend so much time transferring requests to our paper scheduling forms. Now we can just work directly in the app. Saves paper too! Our staff is incredibly happy we've made this technological leap. Takes some stress out of their already busy lives by being able to switch shifts online. It has also alleviated the issue of "misreading" their schedule....

Pros

Easy to use Great tutorials Fast and friendly support staff Efficiency for reviewing labor Incredibly communication tool between staff and management Consider suggestions for functions and features and notify you if they become implemented Fair price for the power of the product

Cons

No cons were added to this review

Vendor response

Thanks for the great, in-depth review Tory. We're happy to hear that 7shifts is helping alleviate the classic "misreading the schedule" problem for Beaver Street Brewery. Cheers!

RE
AvatarImg

Rowan E.

Restaurants, 11-50 employees

Used daily for 6-12 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Game-changing modernization

Reviewed 2 years ago

Overall, we have had a very good experience since making the switch over to 7shifts and would certainly recommend it to other restaurants - especially those with a large staff.

Pros

7shifts makes it easy to communicate with the entire staff, individually or as a group. It even allows us to easily send messages to specific roles or groups within roles, such as "bartenders scheduled today" or "servers not scheduled today." It also makes it easy for staff to communicate with management and each other, and has also made the process of shift swapping/coverage easier for staff and management. Managers love that we can see all bids for a shift, and that no swap or coverage goes unapproved (which often happened in the past when we were still using a paper system for switches). It's also great when we need to add staff for a particular shift, as we can simply post an open shift for anyone in a particular role.

Cons

I wish you could access the original version of a posted schedule (before swaps/pick-ups, etc) and see quickly who picked up a shift vs. who was originally scheduled, rather than having to go back through the activity log. Additionally, apart from the dashboard view - which is fantastic and super convenient for planning each day - the layout of the iPad app isn't great, and when there are major changes/updates to the product, it can be tricky to get used to. When there are glitches (which is pretty rare), it can be disruptive to our process of planning each shift. These aren't things you have to deal with when using a paper system, however they are minor issues in comparison to the many benefits of switching to 7shifts.

AR
AvatarImg

Verified reviewer

Hospitality, 1-10 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend7/10

Share this review:

7shifts A Networking Dream

Reviewed 4 years ago

Overall, 7shifts is quite easy to work with, I've only experienced some minor inconveniences with it. Otherwise, it is significantly more streamlined compared to software that my close friends have shown me that their workplaces implement.

Pros

As a worker, I've found 7shifts fairly easy to work with. It easily allows me to see my upcoming shifts and if necessary offer them up for others to take. I have not personally used other software, but my friends have told me that they are either unable to trade shifts easily or at all! The messaging features are also quite adequate as they are simple to understand and use. They make it a breeze to contact my coworkers or employer if necessary. Finally, I believe it is a fairly recent development, but 7shifts has a logbook feature that allows for commentary about that day of work. The logbook is exceptional at sharing information with my employer and coworkers, and helps us maintain inventory and smooth daily operations.

Cons

Its recording of my expected pay is not always 100% accurate although that's probably due to taxes. However it might be nice to implement a feature that determines what you'll make after tax. Additonally, I've had some issues trying to input my availability, where the dates will switch before I post my availability. This isn't a deal breaker but just a bit annoying to switch them back.

Vendor response

Thanks for the review! We love getting the feedback of employees that use 7shifts and we are over the moon to see the value you are getting out of the platform. Nice work!

CV
AvatarImg

Carilyn V.

Food & Beverages, 51-200 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend9/10

Share this review:

Maximize Efficiency: Unlocking Potential with 7shifts

Reviewed 3 months ago

It is great for scheduling and team communication. There are lots of additional options as well that we are looking forward to implementing.

Pros

This app is not only incredibly user-friendly but also impressively efficient. With its intuitive interface, I've been able to streamline scheduling processes, saving valuable time and ensuring seamless communication with my staff. The real-time updates and notifications help to foster a more cohesive and productive work environment.

Cons

We have experienced occasional glitches or technical issues but they were resolved quite quickly.

Vendor response

Thank you for taking the time to share your experience with 7shifts! We greatly appreciate customer feedback. With any feedback you'd like to share further, feel free to pass it along to reviews@7shifts.com.

CY
AvatarImg

Chelsea Y.

Food & Beverages, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Much aloha for 7shifts!

Reviewed a year ago

I have been very satisfied with the customer service. In Hawaii sometimes its difficult to get answers because of our time difference. But even if I miss customer service, they always get back to me in a very timely manner and I am super grateful!

Pros

I manage a restaurant that uses Toast as our POS system. The integration was easy and I love the real time information shared between both platforms. The scheduling portion of 7shifts is my favorite and the mobile access. Business needs change on a dime in food and beverage and I need all my staff members to be on the same page at all times. The messaging feature is also very crucial, we live on an island and recently Mauna Loa volcano erupted. Some of our team members live on the other side of the island. We wanted to get work out quickly and efficiently to share information and to go over safety protocols and possible plans. 7shifts allowed for us to reach all of our employees in a timely manner.

Cons

One thing I would ask 7shifts to consider is allowing for a business to customize "flags" for the schedule. For example, if I call someone off of work I would rather leave their original schedule posted for the record and indicate that I called them off.

TN
AvatarImg

Tricia N.

Restaurants, 51-200 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend8/10

Share this review:

Best Bang for Your Buckl

Reviewed 2 years ago

I don't know that we could function properly & in our budget without a scheduling program. We previously used Hot Schedules. It was complicated for everyone & had a lot of extra junk no one really used or needed. We moved to 7shifts & it was a breath of fresh air!!! So much easier to use, the reports it provides are fantastic & it has built in tools that guide the scheduler to meeting their labor costs. Labor is undeniably our largest expense. It is also our most important so having 7shifts help us manage that is priceless. By the way, it is NOT expensive!!

Pros

I find it to be very user friendly for our GM's that build their schedules. I also appreciate the fact that it puts our staff in charge of their schedules. If they play by the rules of 7shifts, they can really make their schedules work for them.

Cons

Customer service; chatting is not efficient & even if the tech is the one that isn't responding, you still get kicked out when the time is up.

GW
AvatarImg

GINGER W.

Restaurants, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend7/10

Share this review:

works well for what it does do.

Reviewed 4 years ago

It works well for what it does, but a few small things would make a big difference.

Pros

It is pretty easy to use. I like that it has staff ph.#'s and you can call or text through app without having to create a contact in personal account. as long as a staff member is in our employ, we have the important info in an easy to find format. It is easy to request time off and switch shifts through the app as well.

Cons

If someone wants to trade shifts, we have to scroll through all their shifts to see if they are going to go into overtime. It does give you a general hour count, but it is hardly ever accurate as sometimes staff get sent home early, and of course the app wouldn't know that. For me it would be great if you could tap someones name and it would show all their shifts in one place, and you wouldn't have to check every day to know whether or not to approve a change, like you wouldn't want to approve a 3rd double shift in a row, but without double checking every day, you don't know exactly what shifts a staff member has or will work.

Vendor response

Thanks for the great, detailed review Ginger! We really appreciate your feedback and I've passed this along to our development team.

MM
AvatarImg

Madison M.

Food & Beverages, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Best Out There!

Reviewed 2 months ago

Overall, the easiest to use and understand of all scheduling systems any of my jobs have had.

Pros

It’s extremely user-friendly. Very easy to navigate between sections and clear layouts.

Cons

The chat feature doesn’t always load everyone’s responses properly.

Vendor response

Thank you for taking the time to share your experience with 7shifts! We greatly appreciate customer feedback. With any feedback you'd like to share further, feel free to pass it along to reviews@7shifts.com.

CY
AvatarImg

Ciara Y.

Restaurants, 51-200 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

7shifts, great for more than just scheduling

Reviewed 2 years ago
Pros

It’s convenient the the mobile app works well to do most scheduling updates and adding of employees. The messaging also works well for getting in touch with team members and the facts that contact information is readily available to our teams to connect.

Cons

Sometimes there are issues where employees do not have update notifications enabled and they miss updates. You also can’t reactivate terminated employees from the mobile app. You don’t get a good view of hourly shift coverage in the mobile app like you do from accessing online in the browser.