App comparison

Add up to 4 apps below to see how they compare. You can also use the "Compare" buttons while browsing.

eClinicalWorks Logo

Write a review

Electronic medical records for the healthcare sector

(1)

GetApp offers objective, independent research and verified user reviews. We may earn a referral fee when you visit a vendor through our links. Learn more

eClinicalWorks Pricing

Pricing overview

Value for money rating

3.0

/5

367

Price starts from

449

Per month

Other

Pricing options
Free plan
Subscription
Free trial

Pricing details

It is also available at $599/mo with additional features.

What users say

What a very costly system especially during theses times.
As far as bargain EHRs goes, this is probably front runner, but the industry is lacking in innovation and functionality and this product is no different.

Popular contenders

Price starts from

29

/user

Per month

Pricing model

Free plan
Subscription
Free trial

Free trial

Available
Credit cardless trial

Price starts from

0.02

Per month

Pricing model

Free plan
Subscription
Free trial

Free trial

Available
Credit cardless trial

Price starts from

49

/user

Per month

Pricing model

Free plan
Subscription
Free trial

Free trial

Available
Credit cardless trial

Price starts from

89.95

One-time payment

Pricing model

Free plan
Subscription
Free trial

Free trial

Available
Credit cardless trial

Price starts from

300

Per month

Pricing model

Free plan
Subscription
Free trial

Free trial

Available
Credit cardless trial

Reviewers who mentioned pricing said:

RH
AvatarImg

Robin H.

Hospital & Health Care, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

No enough space to write down all the complaints about this software and their support staff

Reviewed 5 years ago

Troublesome from the start. Training was awful and we paid for 2 separate training classes for our employees. They were charging us for things that they didn't even have set up. We finally hirer an IT/Rn person that could help us with this program. Our employee is constantly telling ECW tech people what they need to do because they have no clue and we don't have the access to make the changes. We asked ECW many time to open our system so we can do what we need to and they stated that we would have to pay an additional $7000 to $10,000.

Pros

Don't know because this technical staff has no idea what they are doing not to mention all the things they've messed up like making our doctors templates disappear, to reporting our MIP's to the government incorrectly. We have everything documented and screen shot and will be turning over our findings to the Dept. of Justice and Health and Human Services Office of the Inspector General. Along with the Attorney General of the Justice Departments Civil Division.

Cons

This is our breaking point when ECW employees do not know how to do they're jobs and now has affect the reputation of our Surgeons by reporting our MIP's to a government office as a group when we were clearly supposed to be reported as individual doctors. So instead of our MIP's score being above 90 on all our doctors they are now publicly score as 7.17. This will now not only make us lose money we should have received from the government but can actually cost us money on our reimbursements. We have spent all morning on the phone with QPP to try to correct this error and are getting no support for ECW. We have tried all morning to reach out to people at ECW and no one will take our call. WE ARE NOW TALKING THIS IS OUR SURGEONS REPUTATION TO ARE AFFECTING!!!!!

AH
AvatarImg

Anna H.

Medical Practice, 11-50 employees

Used daily for 6-12 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

Poor training, Horrible customer service, very expensive monthly fee, incomplete set up

Reviewed 2 months ago

it's been a battle from day one, starting with their un-organized and poor training week for physicians and staff, having incompetent trainer, charging for a trainer who's knowledge base was zero, forcing clients to pay for trainers air fair even if their BAD, they will

Pros

patient scheduling is good, we were told reports are great but it was not at all good or user friendly.

Cons

No upper management, no one is there if you have complains, you're on your own. During the demo they promise you the moon and the stars but deliver nothing

MT
AvatarImg

Maya T.

Hospital & Health Care, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend1/10

Share this review:

They dont follow the signed contract

Reviewed 9 months ago

Things turned sour when I was leaving E clinical works. I had specifically negotiated the records issue when I signed the contract. Verbally they said it would not be a problem, they would provide it on a flash drive. No cost is mentioned on the contract and I made sure of that. Well, they now demand that they receive payment- a crazy amount for just 2 1/2 yrs of patient records. Its been 4 months....

Pros

The EHR itself is ok after we learned to navigate. However this is negated by the Tech support experience.

Cons

Tech support was extremely frustrating. They are not well trained and this wastes your time. All are in India, some with bad accents that staff really don't want to deal with. You can never call them as they don't have the confidence to take your call. Each item that may all be connected still needs a separate case to be made and they call you back based on their convenience often when you are seeing patients. Overall exhausting experience

AvatarImg

Verified reviewer

Information Technology and Services, 51-200 employees

Used other for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Slow performance makes for an uncomfortable office

Reviewed 4 years ago

I believe the price is what draws my customers to use eClinicalWorks; from experience in troubleshooting it I do not believe performance is a determining factor.

Pros

-Very intuitive -Works well in all types of medical offices -24/7 support, which is a must for this program

Cons

-24/7 support is outsourced, sometimes causing communication issues -I receive constant complaints that software is slow and not performing well regardless of if the end user is on a local server installation or using eCW's cloud offerings.

cb
AvatarImg

cheryle b.

Medical Practice, 51-200 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend9/10

Share this review:

Great for our small health department

Reviewed 6 years ago

We spent the time to document our processes and identify areas where we wanted change. When the business analyst came, we were able to concentrate on how we wanted the EMR to work. This is the difference in having someone install an EMR with the "usual" processes and making it work for you. They are very willing to work with you to make the product work for your needs, you just have to identify what you want. If they can't change something (we wanted a couple of languages added to the list in demographics and couldn't because they were not on a standard list) they can work with you to find a solution.

Pros

This is a very cost effective EMR for our small health department. We are able to customize progress notes to allow for fast and efficient documentation of immunizations. Messenger can be used to call and cancel patients if an emergency happens and we need to cancel patients. This can be done from the internet anywhere, which can be a big help not to have to go into the office during a severe weather...

Cons

Data entry for historic immunization records is time consuming. I look forward to a time when we will have bi-directional data transmission with our state immunization database, which will eliminate the historical documentation. As others note, there can be difficulties with communication if a support person does not have English as their first language. It just takes slowing down and being patient.

BC
AvatarImg

Brian C.

Medical Practice, 5,001-10,000 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

eCW hates clinicians

Reviewed 7 years ago

My notes can be seen and read outside of a paper chart. Other than that, not much

Pros

Notes are typed, so they are legible. Supposedly, the billing function is useful,however, my group does not use this.

Cons

-Very slow to startup, and uses a lot of resources on your desktop computer -Too many clicks -Too easy to make mistakes and lose work (where did my 5 paragraph note go?!) -Not easy to customize -eCW often generates medical errors -interface is terrible--why can I only see 5 lines of typed text at a time? Why are there 5 buttons on a view that are all labeled the same thing? (No...use the "scan"...

JA
AvatarImg

Jonna A.

Medical Practice, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

Financial Harm with no oversite and little support. Slow to correct and updates create more problem

Reviewed 2 years ago
Pros

This product used to be amazing, but has been declining for the past 2 years. The only Pro is the cost is low, but you get what you pay for.

Cons

The support is difficult to talk to and understand. The support can only do what the user can do to fix things so always hear "I have to escalate the problem". The user cannot update the fees for their services. Training is lacking and the online training includes hundreds of videos that don't have anything to do with your ECW Version and are hard to find. ECW makes updates that create more problems...

SY
AvatarImg

Sherif Y.

Medical Practice, 1,001-5,000 employees

Used daily for less than 6 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend2/10

Share this review:

Labor-intensive

Reviewed 8 years ago

I have often wondered about the popularity of ECW. After all, I think there are many better systems out there, it lacks many necessary features and it is not cheap. I believe ECW owes its success to a good sales team, and to the fact that potential users think: if it is adopted by so many users, it must be good. In big corporations, the decisions are made by administrators, not by physicians, and...

Pros

Macros and order sets. The form of the finished note looks nice.

Cons

Everything else (see above)

KL
AvatarImg

Kael L.

Medical Practice,

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend1/10

Share this review:

eClinicalWorks Review

Reviewed 10 years ago
Pros

Read this review as a warning if you are considering eCW.

Cons

My brother asked me to step in as emergency manager of his primary care medical practice in San Francisco in 2009 (my background is tech startups). He's an internist and was salutatorian of his UCSF med school class, so he's a smart guy, even in a room full of smart guys. And he's extremely hard-working. His partner chose eClinicalWorks for their 2-doctor practice. What was their experience? First:...

AH
AvatarImg

Aamr H.

Hospital & Health Care, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend2/10

Share this review:

Iniitial experience.

Reviewed 8 months ago

The onboarding days have been traumatic and thats why i am writing this review at 2 am on a weekday. I do not want any one else to go through what i am going through. After spending so much money onboarding , trainers are 1000 per trainer a day and paying for flights after the free 3 days , the onboarding process from go live to 3 days of "free training" were useless as nothing got activated, cancelled...

Pros

They have a good marketing team but all the features i went for have been exaggerated

Cons

So far Nothing much so far is likeable, it is clunky , it can only be accessed from a widget that does not work well with apple (multiple popups and quick auto log-out make it irritating till i guess you start ignoring it. Also one has to make a change and then press refresh and that has so far taken up to a minute to refresh and show an order placed. First the pricing appears transparent but is not...

JS
AvatarImg

Justin S.

Medical Practice, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

Great Difficulties Discontinuing Service

Reviewed a year ago

Terrible to disconnect from with misinformation and fraudulent billing despite clear records of trying to cancel services.

Pros

It is a usable EMR that helped productivity and was fairly intuitive

Cons

I delayed writing my review hoping ecw would settle my issue. I’ve been charged even after selling my practice completely last December and after full transitions of ownership am still billed fully! This is considerable ongoing cost and my issues are:1) In December when I sold out we requested services terminate as the new [sensitive content hidden] took over.2) We were given incorrect information we could not cancel due to contract, then we’re told we could have cancelled anytime by clicking a button3) Verified by [sensitive content hidden] our ECW contact he sees we requested cancellation after selling back in December and again every month, HE ALSO did screen sharing and confirmed our software lacks “the button” to cancel ecw,4) we are still being billed and cannot cancel!!!

PC
AvatarImg

Pamela C.

Health, Wellness and Fitness, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

Disappointed Customer

Reviewed 3 years ago

I found that this system puts my patient's health and lives at risk. It populates diagnoses not entered by the medical staff, sends out prescriptions in dosages that were not ordered. They acknowledge that there is a problem with the system, but still gave me a hard time when I was forced to cancel the 3 year contract at 2 years and 3 months. I was told they were local - but when I requested early on to have someone come out to help us with the system, they said they were located in India and were not able to send out a live person. Very disappointed in this EHR system. And, they charge for every single thing that other EHR systems include in their price. Overall, it became a very expensive system.

Pros

One of the reasons why I chose eClinicalWorks was because I was told they were on the East Coast of the USA. We have had systems located in California which proved to be problematic because they did not have 24 hour customer service and the time difference was a problem. I was thrilled to find out that eClinicalWorks was on the East Coast and in my time zone. They sent out someone to train us. At some point, eClinicalWorks moved out to India, and suddenly we were on very different time zones and the level of customer service was nearly non-existent.

Cons

1). Freezes at a minimum 10 times a day requiring a shut down of the EHR and re-logging in. Trying to "reload" does not work. 2). Does not successfully send prescriptions to the pharmacy. I need to check every single prescription I send to any pharmacy for each individual patient to be sure it was successfully sent. Even though it is documented that the prescription was sent in the note, the pharmacies...

AN
AvatarImg

Andrew N.

Hospital & Health Care, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend3/10

Share this review:

Sufficient but lackluster

Reviewed 5 years ago

After using the product for 10 years our practice had learned to master the inefficient workarounds to where they have become 2nd nature. Unfortunately, recent server stability issues forced us to look for a new solution. Our hosted platform was eventually upgraded/moved to a more stable server farm however it was too late and the process to replace the software had already began. We eventually migrated to a new solution.

Pros

The price? As far as bargain EHRs goes, this is probably front runner, but the industry is lacking in innovation and functionality and this product is no different. Where you save money up front you pay for it by having a lack of features and seemless easy to use workflows. We constantly had to create nonsensical workarounds to achieve an acceptable workflow that was less painful for the providers but made it 10 times more difficult for the staff.

Cons

As a provider, you grade how easy an EHR is to use based on the number of clicks. As an IT professional you are able to assess a software's efficiency based on numerous other metrics. As the later, I can say by far the worst aspect is the number of clicks. With no redeeming qualities to speak having to drill down 5 or 6 menus to get to a patient's documents or financials and then be forced to back all the way out before checking on a 2nd patient's info is maddening. User's are forced to keep 2 instances open so as to not be forced to close a patient's demos/chart if they have to take a call and open a new patient's chart. This of course is explicitly denounced by eCW as forbidden. We do it anyway ... it's the only way.

MA
AvatarImg

Mamatha A.

Health, Wellness and Fitness, 1-10 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

Too many clicks/windows. Don't love the Hub system.

Reviewed 5 years ago

I was in a solo practice coming off the free version of Practice Fusion and moved to another local area office. I believed I would be moving to an office with a great integrated software system with practice management and EHR in one and all the bells and whistles. But any other features than what I had would be more money. This one is not user friendly. I feel very badly for larger systems that mistakenly...

Pros

I've got nothing. I was an early adopter of EMR starting with Powermed in 2002 for 5 years, Springcharts for 5 years starting 2007. 2 versions of Allscripts at a volunteer clinic and another verions of Allscripts at an employed position. I used Athena for 3 years at my solo practice and it was wonderful but I thought it was costly for a solo when the Meaningful Use dollars ran out. But looking back I would keep Athena or Practice Fusion and make it work. Every single one of these were more friendly to doctors/patients and better for workflow. I don't remember any glitches like this software.

Cons

-Too many clicks. If I get a message to refill a prescription from staff. It is 8 more clicks AFTER the prescription has been sent. -Freezes and have to log out and log in multiple times a day. -Ipad and Iphone version is terrible and you cannot do work - it's just a rudimentary emergency system. -I am flabbergasted by how bad the ICD-10 lookup is. Both Practice Fusion and Athena are so good that...

AvatarImg

Verified reviewer

Medical Practice, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend10/10

Share this review:

Progressive EHR with lots of options

Reviewed 5 years ago

I've worked with a number of EHRs (NextGen, Practice Fusion, ARIA, Meditech, Athena) and this has overall been my favorite. Most often the complaint I heard from people was the inability to understand the support reps, but compared to other vendors, issues were resolved more quickly. A lot of the offerings are add-ons and do have a cost, but compared to other vendors, I found them significantly more reasonable and thought the product was a very good value. Overall, it worked well. We were cloud based and had very few issues with the hosting. I would definitely recommend.

Pros

Vendor is very progressive in developing new features. For example, we could pull data from home blood glucose meters or fit bits into patient visit notes if the patient linked an account through the portal. Tracking for CCM billing was easy and built into the system. Patient engagement features were great, such as automatically notifying patients that prescriptions were sent to the pharmacy, calling...

Cons

Reporting on clinical data is not good at all. It's very difficult to search the database and get accurate results on labs/medical history/diagnoses/etc. We tried RCM services early in their existence and found them very unreliable but that was a number of years ago. Updating note sections during a visit could contain a slight delay when clicking between different sections of the note, but not terrible.

RL
AvatarImg

Robert L.

Hospital & Health Care, 11-50 employees

Used other for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

Never used more glitchy software, nor a more poorly designed UI in my life.

Reviewed 5 years ago

The owners/managers of this company need to sell to new managers who can overhaul the entire operation.

Pros

Ostensibly offers many features, from an integrated EMR/PM system to registration kiosks, etc... Once the kiosk app became functional (took months...see below), we were able to decrease our reg desk staff.

Cons

1. As others have stated, the initial 5 day training period was mostly used by their staff to fix their own glitches and get the the software to a base functional state. 2.5 of the 5 days training period was used to fix things like scripts which simply didn't work. So much of the provider training time was a total waste. we were than charged additional money to have them come back and spend more...

AvatarImg
AvatarImg

Jason A.

Health, Wellness and Fitness, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend7/10

Share this review:

It gets the job done

Reviewed 6 years ago

It gets the job done for us and it probably just like most other EMRs they all have issues but at the end of the day they allow you to record your notes and bill the insurance.

Pros

ECW can get most of what you want done. I work mainly on the reporting side and staff support. The ability to pull reports is pretty good with their EBO system. We get almost everything we need reporting wise from that system whether it’s financial or encounter data. Their support is pretty responsive usually calling back the same day in most cases. Their billin service is pretty good and is very reasonable. Our company pays about 8% totally cost with ECW which is pretty much the industry standard.

Cons

There are sometimes a lot of clicks with ECW. Anytime you do an upgrade something is not going to work which is very frustrating. If you are a CPC practice you will be frustrated as their reporting dashboard took until the middle of 2018 to start working and then we upgraded and now we are waiting on a patch to get the dashboard back up. Don’t expect to speak to anyone that’s first language is English when you call support. We started with ECW in late 2015 and we had to setup everything from scratch which we thought was really strange as they have so many practices you would think there would already be templates for almost everything.

JM
AvatarImg

James M.

Information Technology and Services, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

Nightmare

Reviewed 2 years ago

They are 100% offshore support. 98% of the people that call speak so little English that you have no chance of having any sort of meaningful conversation. Every single time we do a patch update it takes 5-7 hours on top of the line hardware. About 50% of the time the patch fails and it takes a whole day or two to get the correct people from ECW on the phone to resolve the issue. They have account...

Pros

It was inexpensive, and feature rich when we purchased it in 2010. The ability to self host is great to control the user experience.

Cons

Support, updates, cost. They are changing the way features have worked or been charged for. As a result you are forced to pay for something that was free for years or it stops working.

GZ
AvatarImg

Geoffrey Z.

Health, Wellness and Fitness, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

terrible product

Reviewed 4 years ago

Latest upgrade has made this a disaster. Do not use the system even if its free. Too many extra steps, cannot use the imaging center of your choice, cannot label documents, cannot import files that have any special characters. Now does not integrate with anything.

Pros

Multiple features. Attractive pricing.

Cons

Multiple features but none of them work well. Support is terrible with different advice given for the same problem depending on support person. Very expensive with all the extra steps providers and personnel have to take to enter the same information. This is my third EHR and the worst

FM
AvatarImg

Febin M.

Medical Practice, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

BEWARE OF ECW! Not recommended for new practices!

Reviewed 2 years ago

Overpriced for you get.

Pros

No pros were added to this review

Cons

Horrible user interface! Eclinicalworks interface is so hard to navigate and there are several additional clicks that needs to be done to do a simple task like send in prescriptions. The website and computer program are so bulky and completely outdated. The program looks like it’s from the 1990’s. Every few months there’s an update, but that just causes the program to be even more glitchy and slower....

BW
AvatarImg

Brittney W.

Hospital & Health Care, 51-200 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

Avoid This EMR at All Costs

Reviewed 5 years ago

Implementation was a disaster and we had to postpone it by 2 months because by the time we were supposed to go live, so much was still not set up correctly. A year later, the software works, but it is full of bugs that are driving away our patients. For the last 6 months our patients have been getting appointment reminders 10 times in a row, in the middle of the night, as well as patients getting reminders...

Pros

It would be very easy and customizable to use if everything actually worked correctly. There are a lot of helpful features, however 75% of the time they are riddled with bugs.

Cons

Support is awful. It takes months to have anything resolved. The software itself is riddled with bugs and there are many processes that were obviously not thought through.

MN
AvatarImg

Mark N.

Medical Practice, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support

Share this review:

Beware

Reviewed 5 years ago

Terrible customer service. Outdated platform. Expensive. What's not to like? When I left I paid them $5000 to get my records to transfer into my new EMR. They sent me a hard drive with data in random arrangements and corrupted data. Nice.

Pros

Some of the features are nice, you can enter your consultants (but you have to do this manually). Has eprescribing but difficult to get lab interfaces or controlled eprescribing. Notes do look like notes and some of the templates for exams are easy to use.

Cons

Wow, where to start. This is a spaghetti programming system that is so screwed up it will never work correctly. Every time there is an update, multiple things stop working. If you have problems good luck getting someone who speaks understandable English or even someone to respond to your issue. You may get a response several days later at 9PM. The only people there who speak good English are the sales people (shocker). Until I went with a different EMR I didn't realize how many work arounds I had been putting in place.

AT
AvatarImg

Antoinette T.

Medical Practice, 1-10 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend5/10

Share this review:

eClinical is best for large practices.

Reviewed 6 years ago
Pros

Full practice software for all aspects of managing a medical office and patient charting. Able to accommodate several practitioners and staff allowing for large volumes of files and database. Very straight forward practical application to use given all the functions available.

Cons

Many features were not used as it is not easily streamlined for a specialty practice. Tech support/service call response is immediate but actual support and repair was often deferred to a later time and was difficult to communicate with their staff, located overseas. Costs for eclinical is expensive.

Vendor response

Hi Antoinette- Thank you for your feedback on eClinicalWorks. I'd like the opportunity to chat with you more about customizing eCW for your specialty as that seems to be a challenge you're having with the software. We use eClinicalWorks to provide billing services for our customers and are the largest certified reseller in the nation. I'd be curious to speak with you more to see if we could help. Feel free to reach me at 800-769-5288 x2207.

JR
AvatarImg

Joelle R.

Medical Practice, 51-200 employees

Used daily for 1-2 years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend6/10

Share this review:

Simple, effective EMR system

Reviewed 2 months ago

Overall Eclinical works for basic needs. I preferred Eclinical in the exam room setting for regular visits and check ins. However, for larger appointments, like procedures and IM ejections, etc. it was rather clunky and lacking in certain features. I would highly recommend Eclinical for anyone looking for a simple EMR to manage a small practice.

Pros

Eclinical works offers an affordable option for medical practices and providers. Overall the system is fairly streamlined, simple and easy to navigate. It is an "older system," but continues to improve and is effective for the uses we require within our practice.

Cons

I wished that Eclinical offered a better system for procedure documentation and generating of procedure consents and info. We currently make these manually on a PDF document and integrating them in to the system would save time and energy scanning them back in to the system.

LH
AvatarImg

Larry H.

Medical Practice, 11-50 employees

Used daily for 2+ years

Review source

Overall Rating
  • Value for money
  • Ease of use
  • Features
  • Customer support
  • Likelihood to recommend2/10

Share this review:

Poor customer service and tech support. They are extraordinarily slow in responding to EHR problems. After placing tickets and contacting support online no significant response from them or signs of fixing the problem.

Reviewed 7 years ago

I am posting this poor review due to a lack of response from tech and customer support. I would not recommend this EHR because of our my current issue with product and it should have been an easy fix given its been 5 months.

Pros

Reasonable ease of use for an EHR but all of EHRs still stink. More reasonable cost than most and was not dissatisfied with company until an update in August/Sept. Our particular problem has not been fixed in the last 5 months and I have not gotten any reasonable response back from the company about this issue. This particular part of the EMR was working well prior to the last update.

Cons

Poor tech and customer support. My office has sent him ticket after ticket online without any hint of trying to solve the problem. So not matter how cost effective the product may be or the ease of use if they are not going to respond efficiently and effectively to our user needs then they are not worth using.